Skip to content

 

 

Oman sopimuksen hoito

Tällä sivulla hoidat jätehuoltosopimukseesi liittyvät muutokset

Sopimusmuutokset

Jätehuolto toimii parhaiten, kun sitä ei huomaa lainkaan arjessa 

Kun arjessa tapahtuu muutoksia, saattaa olla tarpeellista tarkastella myös jätehuoltoa, jotta se toimisi saumattomasti. Tällä sivulla voit muokata jätehuoltosopimustasi, jotta se vastaa parhaiten elämäntilannettasi ja tarpeitasi.

Huomioithan, että vain sopimuksen haltija tai sopimukselle nimetyt valtuutetut henkilöt voivat tehdä sopimusmuutoksia. Tällä sivulta onnistuu myös muiden muutosten lisäksi valtuutettujen lisääminen tai poistaminen. 

Toimiva jätehuolto pohjaa jätehuoltomääräyksiin

Toiminnassamme L&T:llä noudatamme aina alueellisia jätehuoltomääräyksiä. Asuinpaikkakuntasi jätehuoltoviranomainen ylläpitää jätelakiin perustuvia paikallisia jätehuoltomääräyksiä, joissa määritellään kunnan alueella syntyvien jätteiden lajittelusta, keräyksestä sekä jätteiden hyödyntämisestä. Määräyksillä varmistetaan toimiva jätehuolto, josta ei aiheudu ympäristöhaittaa.

Käytännössä jätehuoltomääräykset kertovat esimerkiksi, mitä jätteitä asuinkiinteistössä täytyy kerätä, millaiset kriteerit jäteastialle on määritelty ja millainen tyhjennysrytmi astialla tulee olla. Oman paikkakuntasi jätehuoltomääräyksiin pääset tutustumaan esimerkiksi kunnan verkkosivujen kautta.

Jätehuoltosopimuksesi sisältö L&T:n asiakkaana

Sopimuksen tekovaiheessa sovimme yhdessä palvelun sisällön ja sen hinnan, ja nämä tiedot sinulle on toimitettu kirjallisesti tilausvahvistuksena. Sopimusmuutoksissa oman kuntasi jätehuoltomääräykset sekä voimassaolevat sopimusehdot asettavat rajat sallituille muutoksille. Tietoa oman kunnan määräyksistä ja käytännöistä saat paikalliselta jätehuoltoviranomaiselta. Tästä voit tutustua L&T:n ympäristöhuollon yleisiin sopimusehtoihin.

Millaisia erilaisia sopimustyyppejä on olemassa?

Toistaiseksi voimassaoleva - Jatkuvan jätehuoltosopimuksen sisältä löytyy paljon vaihtoehtoja, joilla se saadaan soveltumaan juuri sinun tarpeisiisi. Tyhjennysvälin kesto voi vaihdella vuodenaikojen mukaan automaattisesti, tai olla talvikauden automaattisesti katkolla.

Tyhjennys tilauksesta - Asuinpaikkakunnan jätehuoltomääräysten niin salliessa voidaan sopimuksen palveluita toteuttaa ainoastaan tilauksesta, jolloin tyhjennykset tilataan aina erikseen.

Naapurin kanssa yhteinen jäteastia - voit käyttää naapurin kanssa yhteistä jäteastiaa, jossa yksi pääosakas vastaanottaa laskun ja kerää muilta käyttäjiltä heidän osuutensa laskusta itselleen. Jätehuollon sopimus tehdään vain pääosakkaan kanssa, eikä astian jakamisesta tule mitään lisäkuluja.

Olen muuttamassa - mitä tulee tehdä jätehuoltoon liittyen?

Muuttoon liittyy paljon mietittävää ja ilmoitettavaa. Muista nämä jätehuoltoon liittyvät asiat muuton yhteydessä:

  valinta_jädehuolto

 

Vaihdatko paikkakuntaa? Tarkista uuden asuinalueesi jätehuoltomääritykset kaupungin tai kunnan verkkosivuilta. Selvitä samalla myös kierrätysmahdollisuudet, sillä ne saattavat myös vaihdella alueittain.
  valinta_jädehuolto

Jatkuuko sopimus kanssamme uudessa osoitteessa? Ilmoita meille tällöin uusi osoitteesi.
  valinta_jädehuolto Ilmoita meille, milloin astian viimeinen tyhjennys viimeistään tulee suorittaa. Huomaathan, että tyhjennysajat vaihtelevat alueittain ja emme välttämättä pysty tyhjentämään astiaa juuri toivottuna päivänä. Tarvittaessa voit tilata jäteastioille ylimääräisiä tyhjennyksiä, jos jätettä syntyy muuton yhteydessä tavanomaista enemmän.
  valinta_jädehuolto Onko sinulla L&T:n vuokra-astia? Suosittelemme astian lunastamista omaksi. Voit tiedustella astian lunastamisen hintaa asiakaspalvelustamme. Muussa tapauksessa noudamme vuokra-astian viimeisen tyhjennyksen jälkeen.
  valinta_jädehuolto Ilmoita meille, mihin osoitteeseen viimeinen lasku lähetetään.

Kuolinpesän jätehuolto

Täydennetään tähän kuolinpesän 

 

Haluan muuttaa sopimustani

Tällä lomakkeella voit ilmoittaa sopimusmuutoksista. 

Asiakaspalvelu apunasi

Soita meille
Asiakaspalvelu 
010 636 8000* (arkisin 7-17, päivitys 24/7)

Laskutusasiat 
 010 636 4000* (arkisin 8-16)
*Puhelun hinta on oman liittymäsi matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksu, myös jonotusajalta.

Chattaa kanssamme
Löydät chatin sivuston oikeasta alanurkasta. 
Palvelemme chatissa arkisin klo 8:00  - 16:00.