Jäte- ja viemärihuollon laskutusasiat
Löydä tietoa tai vinkkejä laskutukseen liittyen
Jäte- ja viemärihuollon laskutus
Onko sinulla kysymys laskuusi liittyen tai haluatko tehdä laskuihin liittyvät muutospyynnön? Tälle sivulle olemme keränneet vastauksia ja ohjeita yleisimpiin laskuihin liittyviin kysymyksiin (muista myös tsekata laskunlukuohjeemme).
Haluatko olla meihin yhteydessä laskutukseen liittyvällä asialla? Tämä onnistuu näppärästi sivun alareunan lomakkeella. Uuden laskutusosoitteen voit puolestaan ilmoittaa Sopimusmuutos-lomakkeella.
Myös laskutuksemme suora numero palvelee sinua kaikissa jäte- ja viemärihuollon laskutukseen liittyvissä asioissa: 010 636 4000 arkisin 8-16 (puhelun hinta on oman liittymäsi matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksu, myös jonotusajalta).
Laskun eräpäivän muutos
L&T:n lähettämän laskun eräpäivää ei ikävä kyllä voi siirtää. Jos laskun maksaminen viivästyy, saat meiltä maksukehotuksen, jonka voit maksaa maksukehotuksessa olevilla tiedoilla. Maksukehotuksen lähettämisestä veloitamme 5 euroa.
Jos maksun suoritus viivästyy tästäkin, lasku siirtyy perintätoimiston käsiteltäväksi. Tarvittaessa voit olla yhteydessä perintätoimistoon ja sopia maksusuunnitelman tekemisestä.
Lasku hukassa
Etkö enää löydä saamaasi laskua? Sähköisinä toimitetut laskusi löytyvät verkkopankistasi (e-laskut).
Tarvittaessa toimitamme toki sinulle kopion viimeisimmästä laskustasi. Voit pyytää sitä chatin kautta tai tämän sivun alareunasta löytyvällä lomakkeella.
Joko käytät ympäristöystävällistä e-laskua?
Jos maksat laskusi verkkopankin kautta, kannattaa samalla tilata lasku e-laskuna. E-lasku säästää sekä luontoa että kuluja, sillä e-laskun lähetyksestä emme veloita laskutuspalvelumaksua. E-laskutilauksen tekemiseen tarvittavat tiedot löydät laskulta.
Jos olet maksanut laskun väärillä tiedoilla, olethan yhteydessä laskutukseemme.
Jäteastiani tyhjennysrytmi on kerran kuukaudessa maanantaisin. Miksi minulta on veloitettu tietyltä kuulta kaksi käyntiä?
Tyhjennysrytmit ovat viikkojen mukaan eli tässä tapauksessa tyhjennysrytmi on neljän viikon välein. Esimerkiksi vuoden 2023 heinäkuussa on viisi maanantaita, jonka vuoksi tyhjennyskäynnit voivat olla 3.7. ja 31.7.
Huomaa myös. että kuluttaja-asiakkaiden yleisten sopimusehtojen mukaisesti voimme tarvittaessa joutua siirtämään tyhjennyspäivää +-3 arkipäivää. Vaikka tyhjennys pääsääntöisesti olisi esimerkiksi aina maanantaisin, kannattaa varautua mahdolliseen tyhjennysajankohdan joustoon.
Asiakaspalvelu apunasi
Soita meille
Asiakaspalvelu
010 636 8000* (arkisin 7-17, päivitys 24/7)
Laskutusasiat
010 636 4000* (arkisin 8-16)
*Puhelun hinta on oman liittymäsi matkapuhelu- tai paikallisverkkomaksu, myös jonotusajalta.
Chattaa kanssamme
Löydät chatin sivuston oikeasta alanurkasta.
Palvelemme chatissa arkisin klo 8:00 - 16:00.