Skip to content
l&t_brandstill_20_065_3200x1020_vinkit

Viisi vinkkiä sujuvaan jätehuoltoon

  1. Varmista kuljettajan pääsy jätepisteelle
    Onko toimipisteenne aukioloaikoihin tai ovikoodeihin tullut vastikään muutoksia? Muistathan aina ilmoittaa kohteen poikkeukselliset aukioloajat ja muut tärkeät astiatyhjennyksiin vaikuttavat muutokset kätevästi Oma L&T:n Ota yhteyttä -lomakkeen kautta. Näin vältyt turhista käynneistä perittäviltä lisämaksuilta.

  2. Toimiva ja turvallinen jätepiste kaikille käyttäjille
    Jätehuolto sujuu, kun kulku jätepisteelle on esteetön ja siellä on niin sinun kuin kuljettajankin turvallista toimia. Syksyllä ja talvella reitti on tärkeä pitää lehdistä ja lumesta puhtaana ja pakkasella hiekoitettuna. Tarkista myös säännöllisesti jäteastioiden ja niiden pyörien kunto sekä lukkojen ja valaistuksen toiminta.

  3. Joskus jätettä tulee enemmän kuin astiaan mahtuu
    Jos jätettä syntyy tavallista enemmän, tilaa lisätyhjennys tai isompi astia kätevästi Oma L&T:n kautta.
    Astian viereen jätettyjen irtojätteiden keräämisestä tulee laskulle lisäkustannuksia, ja avoimeksi jääneet astiat voivat myös houkutella paikalle tuhoeläimiä.

  4. Tarkista tyhjennysrytmit kohdilleen
    Haluatko muuttaa jäteastioidesi tyhjennysrytmiä? Sekin onnistuu Oma L&T:n kautta. Teethän muutoksen 2 viikkoa toivottua ajankohtaa aiemmin, niin muutos ehtii kirjautua reitille ja laskulle oikein. Jos jollain viikolla tyhjennykselle ei ole tarvetta, peruthan tyhjennyksen myös ajoissa, niin säästät käynnin hinnan.


  5. Juuri oikea jäte oikeaan astiaan
    Toimimme alueellisten jätehuoltomääräysten mukaisesti ja meiltä saat kaikki tarvitsemasi jätehuollon ratkaisut. Autamme tarvittaessa jätetilan merkinnöissä ja yrityksesi henkilökunnan opastuksessa, jotta oikea materiaali päätyy juuri sille tarkoitettuun keräysvälineeseen. Muista että esimerkiksi vaarallisen jätteen joutuminen väärään lajitteluastiaan voi olla paloturvallisuusriski jo jätepisteellä tai myöhemmin kierrätyksen aikana.
vinkit sujuvaan jätehuoltoon kuljettaja

Entä mitä minun tulee tietää laskutuksesta?

  • Ensimmäisen jätehuollon laskun meiltä saat tammikuun alussa. Maksun lähettäjänä on L&T Ympäristöpalvelut Oy.

  • Oletko saanut aiemmin laskun jätehuollosta verkkolaskuna? Yrityksesi verkkolaskutustiedot olemme saaneet automaattisesti, ja saat jatkossakin laskun verkkolaskuna.

  • Jos taas olet aiemmin saanut sähköpostilaskun, lähetämme laskun sinulle paperisena laskuna poikkeuksellisesti veloituksetta. Haluatko siirtyä verkkolaskutukseen? Verkkolaskutuksen saat käyttöösi ottamalla yhteyttä omaan laskuoperaattoriisi. Verkkolaskutiedot voit ilmoittaa meille Oma L&T:n kautta tai tällä asiointilomakkeella.

  • Oma L&T:stä löytyvän Ota yhteyttä -osion kautta voit näppärästi olla meihin tarvittaessa yhteydessä myös laskutukseen liittyvissä asioissa valitsemalla viestin aiheeksi Laskutus. Kun asioit kirjautuneena, saamme automaattisesti oikeat asiakastiedot. 
vinkit sujuvaan jätehuoltoon laskutus

Jäikö jokin laskutuksessa mietityttämään?

Oma L&T:stä löytyvän Ota yhteyttä -osion kautta on näppärä olla meihin tarvittaessa yhteydessä myös laskutukseen liittyvissä asioissa: valitse alavetovalikosta viestin aiheeksi Laskutus, niin saamme automaattisesti oikeat asiakastiedot.

Ensimmäiset laskut Sihvari Oy:ltä siirtyville asiakkaille lähtevät tammikuun alussa. Laskulla vastaanottajaksi on merkitty L&T Ympäristöpalvelut Oy.

Laskujen kopiot on mahdollista saada näkymään Oma L&T -asiointipalvelussa.

Pääsääntöisesti laskutuskausi on 1 kk ja maksuehto on 14 päivää.

Suurin osa asiakkaistamme käyttää verkkolaskutusta, ja yrityksesi verkkolaskutustiedot olemme saaneet automaattisesti, ja saat jatkossakin laskun verkkolaskuna.

Sähköpostilaskua emme valitettavasti tarjoa. Jos yritykselläsi on ollut käytössä sähköpostilasku, lähetämme laskun sinulle jatkossa paperisena.

Maksukehotukset lähetämme aina paperipostina.

Eri toimijoiden laskutuksessa on joitakin eroavaisuuksia laskutuskäytännöissä.

Sihvarin Oy:n laskuilla on näkynyt jokaisen tyhjennyksen päivämäärä, kun taas L&T:ltä saamallasi laskulla näkyy laskutuskauden päivämääräväli. Toteutuneet ja suunnitellut tyhjennyspäivät näet kätevästi Oma L&T -asiointipalvelusta.

L&T:n laskulla tapahtumat on myös listattu jätejakeen perusteella päivämääräjärjestyksen sijaan. Palvelu ja jäte löytyvät omilta riveiltään, joten tarvittaessa yhden tyhjennyksen kokonaishinnan saa laskemalla yhteen työn ja jätteen osuudet.

Astiavuokrat näkyvät laskulla kappalemäärin eli  käytännössä vuokrakuukausien yhteenlaskettuna lukumääränä yhteensä. Esimerkiksi 3 kpl voi tilanteesta riippuen tarkoittaa yhden astian kolmen kuukauden vuokraa tai kolmen astian yhden kuukauden vuokraa.

Huomaa myös, että emme valitettavasti tarjoa sähköpostilaskutusta. Jos olet aiemmin saanut laskun jätehuollosta sähköpostilla, tammikuusta alkaen lähetämme yrityksellesi poikkeuksellisesti veloituksettoman paperisen laskun.

Ympäristöpalveluiden yleiset sopimusehdot löydät täältä.

Muutokset laskutustietoihin pyydämme toimittamaan aina kirjallisena Oma L&T:n tai tämän sähköisen lomakkeen kautta. Teethän ilmoituksen vähintään 1 kk etukäteen, jotta muutos varmasti huomioidaan tulevilla laskuilla.

Sihvari Oy:n lähettämään laskuun liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä laskutus@sihvari.fi

Jos et löytänyt vastausta kysymykseesi, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Tavoitat asiakaspalvelumme:

Haluatko maksuttoman jätehuollon kartoituksen? Jätä yhteystietosi alle, niin otamme sinuun yhteyttä!

Kartoituksessa käymme läpi yrityksesi jätehuollon nykytilan ja tarjoamme kehitysehdotuksia jätehuollon tehokkuuden parantamiseksi. Kun jätehuolto on mitoitettu oikein ja yritykselläsi on käytössä oikeat keräilyvälineet, kierrätysastekin saadaan nousuun ja voit säästää kustannuksissa.

Olemme täällä sinua varten - ota yhteyttä

Asioi Oma L&T -asiointipalvelussa
Chattaa lt.fi:ssä
Yritysasiakkaat (arkisin 7-17)
010 636 7000
Puhelun hintatiedot

Onko sinulla kysyttävää Sihvari Oy:ltä saamastasi laskusta?
laskutus@sihvari.fi

Ota yhteyttä Lassila & Tikanojan asiakaspalveluun-1