Skip to content
Header2
 Talvikauden edetessä auraus- ja hiekoituskalustomme on jatkuvasti liikkeellä ja seuraamme säännöllisesti lumitilannetta sekä työn laatua.

Kiva kun olet täällä!

Löydät tältä sivustolta ohjeet huoltopyynnön kirjaamiseen, yleisiä käytännön vinkkejä sekä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Voit tutustua myös lajitteluohjeisiin ja kuvaukseen siitä, miten huoltopyyntösi etenee.

L&T tekee sopimuksen mukaiset työt ilman erillistä ilmoitusta. Kiinteistöhuollossa nämä työt ovat tyypillisesti kiinteistön ylläpitoon liittyviä perustöitä, esim. lamppukierrokset, lumityöt, hiekoitus ja nurmenleikkuu. Siivouspalveluissa työt liittyvät pääsääntöisesti yleisten tilojen ylläpito- ja perussiivoukseen. Vasteajat ja tehtävien laajuus on kuvattu palvelusopimukseen, jota hallinnoi sopimusyhteyshenkilö (esim. taloyhtiössä tyypillisesti isännöitsijä).

Kiinteistönhuolto apunasi verkossa

MicrosoftTeams-image (23)

Kiireettömissä asioissa kirjaa huoltopyyntö verkossa huoltopyyntölomakkeella, jolloin yhteydenottosi menee suoraan kiinteistönhoitajan työjonoon. Työt tehdään keskimäärin 5-7 arkipäivän sisällä ilmoituksesta. Kiireettömiä töitä ovat kaikki sellaiset, joista ei kohdistu välitöntä vaaraa kiinteistöön tai henkilöön.

Akuuteissa asioissa, jos esimerkiksi asunnossasi on sähkövika, putki vuotaa tai tarvitset ovenavauksen, tulee asia hoitaa välittömästi L&T:n 24/7 päivystävän asiakaspalvelun kanssa numerossa 010 636 5000 (puhelun hinta).

Ajankohtaista

Mikäli L&T toimii taloyhtiösi huoltoyhtiönä, muuttoilmoituksen tekeminen meille ei ole tarpeen. Riittää, kun olet ilmoittanut osoitetietosi Väestörekisterikeskukseen.

Avaimet voi noutaa ja palauttaa sovitun ajankohdan mukaisesti, epäselvissä tilanteissa varmistathan vuokranantajaltasi oikean palautus- ja noutoajan.

Käy tarkistamassa täältä kootut vinkkimme muuttamiseen liittyen, löydät ohjeita mm. seuraaviin aiheisiin:

  • Avainten nouto ja kiinteistöhuollon asiakaspalvelupisteet
  • Nimenvaihto oveen ja huoltopyynnöt
  • Saunavuoron ja autopaikan varaus
  • Kodinhuolto ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin
  • Kodin energiansäästö

Talvikauden edetessä auraus- ja hiekoituskalustomme on jatkuvasti liikkeellä ja seuraamme säännöllisesti lumitilannetta sekä työn laatua. Poikkeuksellisissa sääolosuhteissa koko aurauskalustomme on käytössä ja kaikki paikat aurataan kiireellisyysjärjestyksessä.

Kannattaa huomioida, että useasti auraus- ja lapiotyöt hoitaa eri henkilö - täten koko pihan lumi- ja hiekoitustyöt hoituvat myös eri järjestyksessä.

Ilmojen viiletessä asuntojen sisäilma voi tuntua viileältä ja patterit saattavat tuntua kylmiltä. Asuntojen sisälämpötilat kiinnittävät huomion, joten kannattaa tarkistaa ovatko asumisen perusolosuhteet kunnossa. Oleskelutiloissa tavoitelämpötila on 20-21 astetta kun taas makuuhuoneissa 18-20 astetta.

Kannattaa tarkistaa seuraavat seikat ennen huoltomiehen tilaamista paikan päälle:

  • Tuntuuko patteri lämpenevän epätasaisesti? Kuuluuko patterista lorinaa?
  • Ikkunat ja verhot. Vältä turhaa tuuletusta. Huomioi, ettei patterin tai termostaatin edessä ole huonekaluja tai verhoja.

Lue täältä lisää aiheesta.

Arkipyhät vaikuttavat myös kiinteistöhuollon toimintaan. Asiakaspalvelupisteet ovat kiinni arkipyhinä. Voit tarkistaa asiakaspalvelupisteiden aukioloajat esim. avainten noutoon liittyen täältä.

Pyhinä hoidetaan vain kiireelliset huoltopyynnöt, esim. ovenavaukset ja muut akuuttia huomiota vaativat tilanteet. Huomioithan, että voit tehdä kiireettömät huoltopyynnöt suoraan sähköisen huoltopyyntölomakkeen kautta ja muuttoon liittyvät autopaikka- sekä saunavuorovaraukset sähköisen asiointilomakkeen kautta.

Olemme täällä sinua varten - ota yhteyttä

Kaikki sähköiset asiointilomakkeet lt.fi/asioi 
Chattaa lt.fi:ssä
Henkilöasiakkaat (arkisin 7-17, kiireellisissä asioissa 24/7)
010 636 5000
Puhelun hintatiedot

Ota yhteyttä Lassila & Tikanojan asiakaspalveluun-1